maanantai 10. maaliskuuta 2014

Mökkimukavaa

Terkkuja mökiltä! Tultiin äitin, koiran ja koneen kans mökille. Kone pitää mainita erikseen koska tää on eka kerta ku oon pois kotua nyt, ku oon pd-hoidossa. Lähteminen ei käynykään ihan tuosta vaan. Eo oo oikei koskaan tykänny pakkaamisesta ku on pitäny huolehtia nii monta juttua matkaan. Esim. lääkkeet, mahollisesti reseptit yms., insuliinipumpun varasysteemit ja pumpun täyttövehkeet jne. Nyt vielä lisäksi nuo dialyysivehkeet, desinfiointiaineista lähtien. On siis enempi huolehittavaa matkaan. Ollaan täälä torstaihin asti ja äitin farmarimallin Volvo oli ihan täynnä kamaa. Sielä oli kone, seittemän nestelaatikkoa, kaks haitaria, vaatekassit, iso kanisteri jätenesteitä varten, pari kauppakassia ja äitin kamat päälle. Siihen vielä koira kieppumaan. Tietääpähän jatkossa että muutama yö menee mutta jos on yhtään pidempi reissu, pitää tilata nesteet lähimpään apteekkiin.

On ollu mukava päivä. Keli on ollu hieno; muutama aste lämmintä ja aurinko on paistanu lämpimästi. Täälä on tiet ihan jääsä ja potkurilla saa mahtavat vauhit. Ilman nastoja ei oo mitään asiaa sutimaan tyhjää tuonne tielle. Rolle-raasuki vetää tiellä slaidaa. Seki tajuaa että kandee kävellä reunaa tai mennä lumettomaan mettään jos aikoo jonkulaista pitua tassuihinsa saaha.


 
 
Käytiin potkuroimasa tuola rannasa mutta sielä oli nii juluma tuuli että piti tulla joutuin pois. Tuulta oli pitkästi toistakymmentä metriä/s, joten ei se merituuli näillä lämpöasteilla ihan helli samalla lailla ku kesäkuumalla. Mentiin sitte naapuriin istumaan tuulensuojaan ja ottamaan arskaa.

Äiti on laittanu, tapojensa mukaan, hyvää ruokaa. Iltapalaksi syötiin tämmöstä savulohiomena-ananaspunasipuliruissipsisalaattia. Kylkeen ruispähkinäjukurttia. Nami nami, sanon minä!




Täsäpä nämä tänpäiväset- Ei suuria mutta mukavaa tavallista arkia vaan ja just sitä parasta arkia, mitä oon kaivannu jo pitkään.

Haluan selventää tuota sanaa "tavotepaino". Mun mittaselle, 169cm,  normi tavotepaino ois varmasti vähän korkiampi mutta täälä ku puhun tavotepainosta, se tarkottaa sitä että se on mun kuivapaino. Se paino, mikä kertoo onko mulla nestelastia vai ei.

Mukavaa loppuiltaa ja palataan taas! Moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti