torstai 20. maaliskuuta 2014

Sallaisuus paljastuu

Aurinkoista torstaipäivää itse kullekin säädylle.
On taas menny pari päivää ja monenlaista on kerenny tapahtuun. Ihan ekana tullee mieleen ku aloin tiistai-iltana lataan konetta yökuntoon nii huomasin että sikäli väärät nesteet oli tullu apteekista, että näistä puuttu letkustot, nesteet oli kyllä ihan ne mitä pitiki. Yleensä letkusto on ollu nesteloovisa mukana vaan nytpä ei ollukaan. Piti keksiä äkkiä jotai ja päätin että nousen yöllä pari kertaa vaihtamaan pussin. Muuten ois voinu oottaa aamuun mutta mulla alkaa tuo neste imeytyyn takas elimistöön n. neljän tunnin jälkeen. Vaihtoehtona ois ollu laittaa Extraneal, joka on sellanen että sitä voi pitää sisällä 8-16 tuntia. Sitä mullei ollu ku sellasisa pusseisa misä letku on n. 10cm eli ois aika hankala laittaa se sisään. Joten herääminen oli helpointa.
Eilen sitte kävin hammaslääkärisä. Yhtä takahammasta välillä vihloo ja välillä jotenki hassusti sattuu. Se on kuvattu ja käytetty kerran auki eikä sieltä mitään oo löytyny. Nyt menin taas valittaan samaa asiaa. Lääkäri hio kipuilevaa hammasta vasten tulevaa hammasta ja vähän viereistäki, että oisko nuo liian lähekkäin. Sitte jotai vihlonnan estävää lakkaa ja homma oli selvä ja vihlonta loppu siihen.
Sen jälkeen kävelin sairaalaan hakemaan letkustoja. Piti myös vaihtaa pd-poli aikaa. Tänäänhän ois pitäny tehä se ulosteensiirto mutta se siirty ku ei ollu tullu kaikki labravastaukset siitä siirrettävästä sonnasta. Uus aika on 2.4. Pitää siis jatkaa Vancocinin syöntiä sinne saakka. Hyvä muutenki että siirsivät sitä, sillä ei mulle ollu tullu kaikkia tarvittavia ohjeita mitä ois pitäny tulla, esim suolen tyhjentämisestä. Hoitaja oli sitä mieltä että se pitää tehä sairaalasa ku oon diabeetikko ja suolen tyhjentämisen jälkeen ei kaiketi saa syyä ennen toimenpidettä. Enivei, kivempi on sairaalasa alkaa tyhjentään suolta ku yksin taitamattomana kotona. Ihan riittävästi on ollu kakkashowta tässä viime kuukausina.

Sain korjatun haitarin eilen ja sillä oliki heti sata kertaa parempi soittaa ku ennen. Epäilenpä että siinä oli jotai hämminkiä jo ennen ku se otti osumaa, nii on erilaista soittaa nytten. Oon kotitanu opetella käyttään paljetta tehokkaammin ja oon luullu että mun käsi ei vaan kertakaikkiaan ojennu nii pitkälle ku tarve vaatis. Nyt kuitenki ilmaa jää jopa yli tarpeen. Eli oisko tuo jo falskannu aiemminki vähän mutta sen verran vaan ettei siitä oo ollu suurempaa haittaa. Tiedä häntä. Nyt se kuitenki pelittää ja oli ilo soitella ku huomasin että käsi on sitteki riittävän pitkä  antamaan ilmaa riittävästi, paljetta työntäessä ja vetäessä. Ongelma on ollu siinä ku oon saanu hiki pääsä vetää paljetta ees-taas ku ilma ei on falskannu jostai välistä ulos ja nyt se on korjattu. Hyvempi ja hienompi homma.

Koitin eilen farkkuja päälle ja... noh, ei ne menny kiinni. Se oli jo arvattavissaki ku on tuo masu nyt vähän reilumpi. Muuten ne kyllä istu ihan hyvin, jopa paremmin ku ennen. Tänään käytiin soittotunnilta tullesa isosa kaupasa ja ostin uuet tuulihousut. Kerron nyt teille salaisuuen. Mun nykyset tuulihousut on revenny haaroista pari vuotta sitte. Olin heittämäsä niitä jo roskiin viime muutosa mutta jostain syystä pakkasin ne matkaan. Repeämä on saumoista ja yhteensä n.20cm pituudeltaan. Eli ihan täysin käyttökelvottomat housut. Paitsi jos pitää pitkää vaatetta niien päällä, niinku minä oon tehny. Oon kulkenu ne päällä ihan joka paikasa, jopa ravintolasa syömäsä. Oon vaan pitäny huolen että joku retonki yltää vähintään reiden puoleen välliin jotta repeämä ei näy. On sen toki voinu joku nähäki vaan eipä oo kukaan tullu sanomaan mitään. Nyt ne joutaa, ei roskiin vaan kesäkassiin, ku saavat toimia mun maalaushousuina ens kesän projektisa.

Huomena on perjantai ja jotai kaupunkiasioita pitää hoitaa. Viikonlopun aion vaan maata ja alkuviikolla lähen varmaanki mökille ku ei oo mitään miksi tarttis jäähä kaupunkiin. Nyt alan tirsoille ku nii väsyttää. Moikka!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti